BETA

11.04.2012

18:58

עודכן:

The Splatters

משחק האקס-בוקס הישראלי הראשון משלב בין פאזלים קופצניים וגרפיקה תלת-מימדית נהדרת, ומוכיח שגם אצלנו יש מי שמבין בגיימינג - ולא מסתפק בפחות מהטוב ביותר

איך ניגשים לכתוב ביקורת למשחק האקס-בוקס הישראלי הראשון? בזהירות ובהססנות. אחרי שנים בהן התרגלנו לנופף בדגל רק לצד משחקי קאז'ואל פשוטים (וכן, כמה כותרים ממותגים בפייסבוק), יצירה שמגיעה הישר לעמוד הראשי של חנות האקס-בוקס לייב ארקייד נראית כמו קפיצת מדרגה מסוכנת. כבר הייתי מוכן למלחמה על כבודה של התעשייה המקומית עם שלל ההסברים המוכרים: זו רק ההתחלה, השוק עוד יצמח, יום אחד עוד נגשים את החלום!


תודה לכם, אנשי Spiky Snail, על שלא אילצתם אותי להשתמש באף אחד מהתירוצים האלה. The Splatters, הזמין כעת לרכישה עבור הקונסולה של מיקרוסופט (ועל כן באופן אירוני כלל איננו מוצע למכירה בישראל, לפחות לא באופן רשמי), הוא אחד ממשחקי הפאזל המוצלחים של החודשים האחרונים. הוא נראה כאילו יצא תחת ידו של צוות מיומן ומנוסה שידע בדיוק מה הוא עושה, ונכונו לו עוד הצלחות גדולות בעתיד.

 

הישרדות פיזיקלית

אז מה בעצם עושים כאן? רוב משחקי החשיבה המוכרים עורכים לנו היכרות עם דמות כזו או אחרת, ואז דורשים מאיתנו להציל אותה מאין-ספור סכנות קיומיות. ה-Splatters, יצורים גמישים דמויי ג'לי, דווקא לא חוששים לגורלם. ממש לא איכפת להם להתרסק ולהתפוצץ, כל עוד יש לכך איזו מטרה: הפעלת פצצות קטנות בצבע תואם לשלהם הפזורות ברחבי המפה.


יחסית ליצורים חסרי מוח (ככל שניתן להבחין), הספלאטרים מסוגלים דווקא לתמרונים מתוחכמים למדי: לאחר השיגור הראשוני, שיעיף אותם בכיוון מסוים ובמהירות מסוימת, תוכלו לנסות ולשנות את כיוון מעופם תוך כדי הטיסה, לחבר אותם לערמות ג'לי נוספות, ולגרום להם להחליק במהירות מעל משטחים מסוימים. בכל שלב תמצאו הזדמנויות לנצל אחת או יותר מהתכונות הללו, ברמת קושי הולכת וגוברת.


קמפיין טיפוסי ב-The Splatters מורכב משלושה סוגי שלבים: מפות אימון המשלבות בין טכניקות שונות אך לא מטילות עליכם הגבלות מיוחדות, מפות "קומבואים" בהן עליכם להיפטר מהפצצות תוך צבירת ניקוד גבוה ככל האפשר, ומפות "מסאטר שוט" אותן עליכן להשלים תוך שיגור אחד בלבד. העניינים מסתבכים במהירות, עד לרמה שתגרום גם לאלופי Angry Birds לגרד את המצח. בין כלי העזר העומדים לרשותכם על מנת למנוע ייאוש תמצאו אפשרויות להאט את הזמן בכדי לתכנן מהלכים מדויקים יותר, וסרטוני וידאו מוקלטים המדגימים דרכים מוצלחות להתגבר על אתגרים (תוכלו להקליט סרטונים כאלה בעצמכם דרך המשחק ולשתף אותם לחברים).


שיגור מבטיח

אולי ההפתעה המשמחת ביותר בכל הנוגע ל-Splatters היא רמת הגימור הטכני. אנשי צוות הפיתוח לא הסתפקו בפחות ממנוע גרפי תלת-מימדי מרשים ומפורט, שמעניק לספלאטרים המקפצים תחושת חיות ואמינות שנתקלים בה לעתים נדירות במשחקים מהסוג הזה. צרפו לכך פס-קול מקורי וממכר וקיבלתם משחק פאזלים כמעט מושלם.


אבל למה רק כמעט? ובכן, למרות שהוא נראה מתאים לכך אין למשחק עורך שלבים פשוט, ועל כן עם כל הרצון הטוב קשה לראות קהילה גדולה שתתפתח סביבו. האלמנט החברתי המרכזי, השוואת הניקוד שלכם לזה של שחקנים אחרים בכל שלב, מרגיש מעט פשוט לעומת מה שמשחקים אחרים בז'אנר הרגילו אותנו. כל השלבים ניתנים לפיצוח בתוך כמה שעות, ואחר כך הסיבה היחידה לחזור היא לשפר הישגים שאליהם כבר הגעתם.

 

אולם בהתחשב בעלותו של המשחק, 800 "נקודות מיקרוסופט" המתרגמות לכעשרה דולרים, בהחלט מדובר ברכישה משתלמת ובפתיחה נהדרת לצוות הישראלי המוכשר. יותר מכל הוא מוכיח מכל מי שהיה זקוק לכך כי יוצרים מוכשרים עם רעיון מקורי שרוח הגיימינג בוערת בנשמתם, בהחלט מסוגלים להגיע רחוק ולא להניח למכשולים הגיאוגרפיים לעמוד בדרכם.