BETA

20.06.2017

23:27

גורם המעורה בחקירת אלוביץ': "אם התשלום מופרז, אפשר לבטל בדיעבד את עסקת yes"

החקירה נגד בעל השליטה בזק נמשכת בחשד כי החברה שילמה לטייקון סכומים מופרזים בעבור רכישת חברת "יס" לפני כשנתיים. אולם גורם בכיר אומר כי ייתכן והעסקה תבוטל בשל עושק בעלי המניות

חקירתו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת "בזק", נמשכת מזה 12 שעות היום (שלישי) במשרדי החקירות של הרשות לניירות ערך, לצד חקירתם של מנכ"ל  חברת הלוויין "יס" רון אילון ושל סמנכ"ל הכספים שלה.

 

הבוקר הפכה החקירה לגלויה לאחר שהייתה חסויה במשך חודשים כאשר חוקרי הרשות פשטו על משרדי בזק בעקבות מידע שלפיו החברה - שרוב מניותיה מוחזקות על-ידי קרנות הפנסיה של הציבור - שילמה לטייקון סכומים מופרזים בעבור רכישת חברת  "יס" לפני כשנתיים. החקירה צפויה להימשך אל תוך הלילה כשייתכן שגם מחר בבוקר החשודים יצטרכו לשוב למשרדי הרשות לניירות ערך.

 

לכתבות נוספות בנושא:

חקירה נגד בזק: בעל השליטה אלוביץ' עוכב לחקירה

יו"ר הרשות לניירות ערך על החקירה נגד בזק: "בנושאי אכיפה אין הנחת סלב"

 

החקירה עוסקת בחשדות לביצוע עבירות על פי חוק ניירות ערך ועל פי חוק העונשין, הנוגעות לעסקאות הקשורות לבעל השליטה אלוביץ', המחזיק בחברה מאז 2010.  החשד הוא כי חברת "יורוקום" בבעלות הטייקון מכרה את מניותיה ב"יס" לחברת בזק, כשעל פי החשד הטייקון פעל באופן מלאכותי להגיד את הרווח של יס כדי לחלץ מקופת בזק את התמורה הנוספת וחברת הטלפונים נאלצה לשלם 170 מיליון שקלים יותר ממה שנדרשה לשלם.

 

 

הופסק המסחר במניות בזק. אלוביץ'
 

נחקר מעל 12 שעות. שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בחברת "בזק"(אייל טואג)

 

גורם המעורה בחקירה אומר כי אם יתברר שאלוביץ' קיבל תמורה מופרזת בעסקה בה מכר את יס לבזק אז ניתן לבטל אותה בדיעבד בעילה של עושק בעלי המניות, מה שימנע מבזק להציע לציבור את כל שירותי התקשורת בחבילה אחת.

 

דוגמה לניפוח המאזנים של יס זה ערוץ הילדים. בחברה הצהירו כי הם בעלי הרישיון לשדר את כל התכנים של הערוץ במשך 15 שנה, אבל בין הצדדים נחתם הסכם סודי בו כתוב שיס כלל לא בעלת הזיכיון לשדר את תכני הערוץ. כלומר, יש כאן פער שיכול להיות שווה מיליונים רבים.

 

יש לציין כי אלוביץ' ידוע כבעל קשר קרוב לראש הממשלה בנימין נתניהו. במשך חודשים רה"מ סירב לשחרר גרסה לגבי טיב היחסים ביניהם ולאחר מכן אמר נתניהו כי הם חברים מזה מעל 20 שנה. לאחר גילוי זה סברו בכירים במשרד המשפטים כי על נתניהו לעזוב את משרד התקשורת בשל יחסים אלו.