BETA

07.08.2013

23:10

עודכן:

ביקורת חריפה על משרד התקשורת: "נהג באוזלת יד מתמשכת, עבר לכאורה על החוק"

לאחר חשיפת חדשות 10 על תחנות רדיו שפעלו בשנים האחרונות בניגוד לחוקי הרגולציה, מתפרסמים לראשונה דוחות ביקורת פנימיים חריפים של משרד התקשורת, שמצביעים לכאורה על כך שבמשך שנים עצם המשרד את עיניו לנוכח הפרות בוטות של תחנת הרדיו לב המדינה. בעלי התחנה: "פועלים כחוק", משרד התקשורת: "הורינו לתחנה להפסיק פעילותה"

לאחר שאמש (שלישי) נחשפו בחדשות 10 טענות חמורות בדבר התנהלות שוק הרדיו, לפיהן משרד התקשורת והרשות השנייה אפשרו לשלוש תחנות רדיו בבעלות דוד בן בסט לפעול ללא אישור- ובהיעדר מכרז- כנהוג, היום מתפרסם לראשונה דוח חריף של מבקר הפנים במשרד התקשורת, שמאשים את המשרד בהתנהלות חריגה ואף פלילית של המשרד בעניין.

 

(04:00 דקות)

לפי הדוח, בן בסט "חרג לכאורה בארבע השנים האחרונות באופן בוטה ומתמשך מתנאי רישיונו, ומהנחיות חוזרות של המשרד". כנגד התנהלות חריגה זו, מאשים הדוח את משרד התקשורת ב"אוזלת יד מתמשכת, חוסר מקצועיות ואף רשלנות, שמשמעותן - הסכמה לכאורה למעבר על החוק".

 

הדוח מאשים את בן בסט בין היתר בגירוש בן בסט של פקחי המשרד שהגיעו לערוך אצלו ביקורת, בהעברת דיווח שקרי ובשידור בעוצמה הגבוהה בהרבה מהמותר לו. עניין נוסף שנרמז בדוח הזה, עוסק בתחנות הרדיו שחוקיותן מוטלת בספק, שנחשפו בתחקיר אמש. במשרדי הממשלה אומרים כי הפרקטיקה לא הייתה כנראה חוקית, ונעשתה ללא פנייה מוקדמת, וללא תיאום עם המשרד.

 

בן בסט מסר בתגובה: "לגבי התחנה ברוסית, קיבלנו את כל האישורים מהרשות השנייה ואנו פועלים כחוק. לגבי דוח הביקורת, היו הפרעות קשות באזור הזיכיון שאילצו אותנו להגביר את עוצמת המשדרים. התחנה עובדת במתואם מול המשרד כדי להתמודד עם ההפרעות".

 

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "בעקבות דוח ביקורת מבקר הפנים, קיים משרד התקשורת הליך בירור מעמיק מול תחנת לב המדינה. בעקבות הליך זה, הבהיר המשרד לתחנה כי עליה לחדול מהתנהלותה".