BETA

26.11.2018

22:37

תחקיר "המקור" חושף: כך הפך וואלה לאתר הבית של נתניהו ורעייתו

צנזור ידיעות שליליות על רה"מ ואשתו וחיסול יריבים – עובדי אתר האינטרנט מספרים לראשונה איך גויסה לכאורה מערכת שלמה לטובת יושבי הבית בבלפור. "הייתה פסיכוזה בוואלה"

תגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו

 

בניגוד לנטען בזק לא קיבלה הטבות מיוחדות מראש הממשלה ו"וואלה" לא נתן לו סיקור אוהד. מיזוג בזק-יס אושר כראוי בתהליך מתועד וסדור ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים, היועצת המשפטית של משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין, שיושבת הראש שלה אמרה ש"ההמלצה לאשר את המיזוג הייתה מקצועית נטו". מחקרים של "גלובס", "מידה" ואחרים מוכיחים שלאורך שנים ראש הממשלה קיבל ב"וואלה" סיקור עוין, שאף החמיר ערב בחירות 2015, מה שסותר לחלוטין את  טענת השווא על עסקה שנרקמה כביכול. בשונה מנתניהו, דווקא שרי תקשורת אחרים זכו אחר כניסתם לתפקיד לשיפור דרמטי של מאות אחוזים בסיקור החיובי שלהם ב"וואלה", וכך גם ב ערוץ עשר וערוץ 2.

 

ראש הממשלה לא החליף את ברגר כדי לאפשר את מיזוג בזק-יס. להפך, הוא השאיר אותו בתפקידו כחצי שנה עד הבחירות כשכיהן כממלא מקום שר התקשורת על אף שיכול היה כמקובל להחליפו מיד עם כניסתו למשרד. דווקא תחת ברגר כמנכ''ל ניתנו האישורים הקריטיים למיזוג בזק-יס ע"י מועצת הכבלים והלוויין והממונה על ההגבלים העסקיים. החלפת מנכ''ל עם כינונה של ממשלה חדשה הוא דבר שבשגרה. היועמ"ש עצמו אמר ש"שרים אכן נוהגים במקרים לא מעטים להחליף את מנכ"ל המשרד עם כניסתם לתפקיד״. כך בדיוק נהג ראש הממשלה כשנכנס אחר הבחירות לתפקידי שר התקשורת ושר החוץ והחליף את מנכ''לי שני המשרדים, וכך גם נהגו שרי החקלאות, השיכון, התרבות והספורט, והבריאות באותו זמן.

 

ראש הממשלה נתניהו אינו חבר של אלוביץ׳, מעולם לא ביקר בביתו ולא השתתף בשום אירוע משפחתי שלו. לא רק שאלוביץ' לא נהנה מהטבות מיוחדות, אלא שבתקופת כהונתו של נתניהו כשר התקשורת החל המשרד ליישם את רפורמת השוק הסיטונאי שפגעה קשות באלוביץ'. רפורמה זו שברה לראשונה את מונופול בזק בתקשורת הקווית, מוטטה את מניית בזק ועלתה לאלוביץ' ולבזק מיליארדי שקלים.

 

הניסיון להפוך דוברות בסיסית לחלק מעסקת שוחד הוא מגוחך. אישי ציבור פועלים ישירות ודרך דוברים באופן שוטף כדי לקדם סיקור תקשורתי חיובי ולהסיר או לרכך תקשורת שלילית. אין בכך כלום. העובדה שכמה אנשי "וואלה" מתרעמים על סיקור ענייני של רעיית ראש הממשלה במספר כתבות בודדות, ומציגים זאת כניסיון להשתלט כביכול על האתר, רק ממחישה עד כמה "וואלה" היה ונותר עוין לרה"מ ולרעייתו. ערוצי תקשורת רבים, ולא רק "וואלה", סיקרו את רעיית ראש הממשלה באירועים ציבוריים ואת פעילותה לטובת ניצולי שואה, חיילים בודדים, פונדקאות, משלוחים חיים  של בע"ח וכו' ללא שום צורך ב"הנחתה" מלמעלה.

 

בעוד שחוקרים את הזוג נתניהו במקרה שברור שאין בו כלום, לא חוקרים עשרות שרים וחברי כנסת, ובראשם יאיר לפיד שנפגש בחשאי עשרות פעמים עם נוני מוזס, על כך שפעלו לסגור את "ישראל היום" וקיבלו בתמורה סיקור מלטף מ"ידיעות אחרונות" ו- ynet. שוב הוכח שדין אחד לנתניהו ודין אחר לכל השאר.

 

 

תגובת איריס ושאול אלוביץ באמצעות עורכי דינם, ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר. 

 

"בתיק שבו בית המשפט העליון כבר קבע שבמסגרת החקירה בוצעו פעולות בלתי חוקיות שתכליתן השפלתם של בני הזוג אלוביץ', מצער שהם נאלצים להתמודד כשידיהם קשורות גם עם כתבה שמתיימרת להחליף חקירת משטרה ולהגיע למסקנות במקום הפרקליטות.

 

אין בכוונתנו להשתתף במשפט שדה מכור. ראשית, בניגוד מוחלט לדקלום לפיו אתר וואלה היטה את הסיקור לטובת בני הזוג נתניהו, בדיקות עובדתיות שנעשו על ידי עיתון "גלובס", ה"עין השביעית" ואתר "מידה" העלו שמדובר בטענה מופרכת. שנית, בני הזוג אלוביץ' אינם קשורים לטענות שהועלו בכתבה מטעמם של בעלי עניין שמבקשים להסתתר מאחורי גבם. שלישית, אין גם ממש בטענה בדבר "הטבה רגולטורית" שכן הוכח שכל ההחלטות בעניין בזק התקבלו באופן מקצועי לחלוטין על ידי רגולטרים שעומדים מאחורי החלטותיהם גם היום".

 

תגובת ניר חפץ באמצעות עורך דינו אילן סופר

 

לצערנו אנו מנועים, בשלב זה, מלהתייחס באופן פרטני לנושאים הנמצאים בחקירה

 

תגובת אילן ישועה, מנכ"ל וואלה

 

הנושאים אליהם אתם מתייחסים מצויים בחקירה ולפיכך אני מנוע לצערי מלהתייחס. אציין רק כי זה מספר שנים, ביוזמתי, ועוד קודם לפתיחת החקירות, האתר נקי מכל השפעה או הטיה והמערכת נהנית מחופש עיתונאי מוחלט.