BETA

03.03.2013

23:31

עודכן:

קפלן: הצוות הרפואי טעה במינון התרופה, החולה מתה

פרסום ראשון: דוח חמור של משרד הבריאות חושף כי הצוות הרפואי בבית החולים ברחובות התרשל, ואפשר לאישה ליטול תרופה שהביאה מביתה. הצוות לא הכיר את אופי השימוש בתרופה ואת תופעות הלוואי שעלולות להיגרם כתוצאה מהשימוש, ו-11 ימים לאחר שעברה ניתוח פשוט בצוואר הירך, נפטרה. בית החולים: "הפקנו את הלקחים"

(01:59 דקות)

אישה הגיעה לבית החולים כדי לעבור ניתוח בירך ומתה כתוצאה ממינון יתר של תרופה לדלקת פרקים. כך חושף דוח חמור של משרד הבריאות, שהגיע לידי חדשות 10 ופורש שורת מחדלים באופן הטיפול של הצוות הרפואי בבית החולים קפלן שברחובות.

 

האירוע התרחש באוקטובר 2010, לאחר שאישה הגיעה לבית החולים כדי לעבור ניתוח פשוט לתיקון שבר בצוואר הירך. האישה סבלה, בנוסף, מדלקת פרקים וטופלה בנפרד באמצעות תרופה בשם "מטוטרקסט". מדובר בתרופה כימותרפית שעלולה, במינונים גבוהים, להיות רעילה במיוחד.

 

בהפניה לניתוח נכתב שעל האישה לקבל את התרופה פעם ביום, והדבר גם נכתב בגיליון הרפואי. לפי הדוח, "בניגוד למקובל, האחיות הסתפקו בתרופה שהובאה מהבית ולכן לא עברה את הביקורת של בית המרקחת בבית החולים. הצוות הרפואי לא הכיר את התרופה, את אופן השימוש בה ואת תופעות הלוואי שלה".

 

משגה חמור זה היה בעל השלכות משמעותיות. לאחר שישה ימים בהם נטלה את התרופה, החלה לסבול מתסמינים האופייניים להרעלה: כאבי בטן קשים, פריחה על העור ופצעים על הפה. על-פי הדוח, "הצוות לא ידע על תופעות הלוואי והתייעץ עם מומחים שלא רלוונטיים לנושא - כירורג כללי, מומחה פה ולסת ורופאת עור. אף אחד לא עלה על הבעיה".

 

רק ביום השמיני לנטילת התרופה הבינו במשפחה את מקור הבעיה, אך היה זה מאוחר מדי. האישה אושפזה בטיפול נמרץ ונפטרה כעבור שלושה ימים. מבית החולים נמסר כי הם "משתתפים בצערה של המשפחה והפיקו את הלקחים הנדרשים. בדיקת המקרה נעשתה תוך שקיפות מלאה עם המשפחה ומשרד הבריאות".