BETA

19.02.2018

20:12

מנכ"ל וואלה: לחצו שאפטר עורך האתר בגלל ידיעה שהכעיסה את רה"מ

אילן ישועה העיד כי בני הזוג נתניהו לא היו מרוצים מכתבה שפורסמה בנובמבר 2016 ודרשו מאלוביץ' לפטר את אבירם אלעד. רה"מ: "לא היה שום מעשה לא חוקי מול אלוביץ'"

תיק 4000: מנכ"ל אתר וואלה אילן ישועה העיד במשטרה כי לאחר שפורסמה ידיעה שהכעיסה את בני הזוג נתניהו בנובמבר 2016, הם דרשו לפטר את עורך האתר, זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו.

 

הכתבה באתר עסקה בפרשת הצוללות ובתוכה נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה קיבל פנייה על מנת שיפתח בחקירה פלילית נגד עו"ד דוד שמרון.

 

לפי עדות ישועה שרה נתניהו חיפשה חומר שיקל על פיטורי העורך, ואיתרה טור שכתב בעבר בעד הסכם הגרעין האיראני. בשלב זה, לפי ישועה, בני הזוג פונים לאיש העסקים שאול אלוביץ', בעל השליטה באתר, כדי שיפטר את העורך. ישועה אומר כי למרות בקשת אלוביץ', לא הסכים לפטרו. בנוסף, העיד בכיר במשרד ראש הממשלה שבין היתר עסק בנושא בעבר, ועדותו הייתה משמעותית.

 

 בית ואללה

בית וואללה(ללא קרדיט )

 

תגובת ראש הממשלה: "לא נגיב על כל טענת סרק שמושמעת בתקשורת. כל ניסיון לקדם פלורליזם וגיוון עמדות בתקשורת מוצג כמעשה פסול ולא חוקי. יש כאן מאמץ אדיר לשמור על מונופול השמאל בתקשורת. אין ולא הייתה שום תמורה ושום מעשה לא חוקי מול אלוביץ׳. כפי שדווח על ידי משרד המשפטים למבקר המדינה: ״רה״מ לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת. לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים״.

 

מטעם אלוביץ' נמסר מוקדם יותר כי הוא: "מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו. מציעים להתאזר בסבלנות ולא למהר להסיק מסקנות. סמוכים ובטוחים שכאשר הדברים יתבהרו, ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה".

 

שבעה עצורים בפרשה נחקרו היום בלהב 433 וברשות לניירות ערך. היועץ האסטרטגי של בזק, אלי קמיר, העיד בנושא לפני מספר חודשים. גורמים המעורים בחקירה אמרו לחדשות עשר כי "התנהלות בבזק הייתה כשל ארגון פשיעה". בנוסף, עורך הדין ז'ק חן, המייצג את בעל השליטה בבזק ובוואלה NEWS שאול אלוביץ', השהה היום (שני) את ייעוצו לראש הממשלה בתיקי 1000 ו-2000.

 

 בנימין נתניהו בישיבת ממשלה

"אין ולא הייתה שום תמורה ושום מעשה לא חוקי מול אלוביץ'". נתניהו  ( רויטרס)

 

החקירה בתיק החלה לפני כחצי שנה ונוהלה על ידי הרשות לניירות ערך. נבדק החשד כי בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', ניצל לכאורה את מעמדו בחברה כדי שתרכוש ממנו את חברת "יס" במחיר מופקע. במסגרתה נבדקו בעיקר תחומים הקשורים לרשות, פרט לכיוון אחד שקשור לרגולציה, והרשות המליצה להעמיד לדין את מנכ"ל משרד התקשורת המקורב לנתניהו, שלמה פילבר.

 

מאז התרבו רמזים על מה שהתרחש בין השנים, 2016-2015.  בתקופה זו שבמהלכה נערכו בחירות, פרסומים  עיתונאיים באתר "וואלה" השייך לבזק גילו סיקור חיובי ואוהד לנתניהו ואזכורים לא מחמיאים על אשתו צונזרו.