BETA

אם יש גן עדן: תפיסת גן עדן וגיהינום בחברה הישראלית

התפיסה לגבי העולם הבא לא קיימת בתורה, אבל היא אכן קיימת בעולם הדתי. הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לשעבר ורבה של ת"א: "לפן הרוחני יש המשכיות". עד כמה רווחת האמונה בעולם הבא בחברה הישראלית? כתבה ראשונה בסדרת הכתבות של אבישי בן חיים

ערב יום כיפור 2015, משהו מאתגר קורה לתרבות היהודית - ישראלית המתהווה מאז חזרת העם היהודי לארצו והקמת מדינת ישראל. זו מפליאה לסלול שבילים חדשים ומגוונים ביחס ליום הכיפורים עצמו וביחס למושגים גן עדן וגיהינום והשאלות הכבדות סביבם. עד כמה רווחת האמונה בעולם הבא בחברה הישראלית? פרק ראשון בסדרת הכתבות.

 

"על פי חמשת חומשי התורה אין חיים אחרי המוות", אומרת פרופסור רחל אליאור, חוקרת יהדות, "התפיסה של החיים לאחר המוות התחילה בתקופת החכמים". הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לשעבר ורבה של ת"א מוסיף: "תפיסת העולם הבא היא פשוטה והגיונית. לפן הרוחני יש המשכיות".

 

>> לפרקים נוספים בסדרה "אם יש גן עדן"

פרק 2: ברוכים הבאים לגיהנום

פרק 3: בין האמונה לרציונליות

פרק 4: גן העדן כנחמה לשכול

 

"יש כל מיני פירושים של הדת העממית על מנת לשלוט בעם", אומר האב דוד נויהאוז, סגן הפטריארך הלטיני, "אם אתה גורם מספיק פחד מהגיהנום ומספיק משיכה כלפי גן עדן אז אתה יכול לחנך את העם איך שאתה רוצה".

 

 

 

"תפיסת העולם הבא פשוטה". הרב ישראל מאיר לאו(רוני שיצר)

 

אז איך ינוסח דוח מצב על מעמדם של גן עדן וגיהינום בתודעה הישראלית - יהודית היום? נדמה שניתן לומר בזהירות שהם פחות מרכזיים ממה שחשבנו. אצל המאמינים ואצל הספק מאמינים, גן עדן וגיהינום לא עומדים במרכז החוויה הדתית.