טיול מצולם בשביל ישראל

ארבע חברות יצאו לטיול של שלושה ימים בחלקו הצפוני של שביל ישראל. תמונות של נופים מרהיבים ומרחבים פתוחים בנחל דישון, הר מירון, מעין עין כובס ונחל עמוד (צילומים: לארה סטקולשצ'יק ושירן עבדי)

לכולנו מתחשק לפעמים לצאת לטייל. להתרחק מהעיר, להתרחק מהמרכז, להתרחק מכל מה שמוכר ושגרתי, לארוז תיק כבד (אבל לא יותר מדי) וכמה חברים טובים ופשוט להתחיל ללכת. בפסח קיבלתי 10 ימי חופשה מהצבא, אז ניצלתי את ההזדמנות וקפצתי עם שלוש חברות לגליל העליון. את המסלול תכננו מראש: שלושה קיטועים משביל ישראל (4-6) מאזור נחל דישון, וכמעט עד הכנרת.

יום 1

את הלילה הראשון העברנו בחניון לילה בנחל דישון, (כביש 899, כ-2 ק"מ דרומית לקיבוץ יראון) ובבוקר התחלנו את ההליכה לכיוון פסגת הר מירון. סך הכל כ-14 ק"מ.

חניון הלילה בנחל דישון.

ההליכה בנחל דישון קלה ונעימה, ולא מייגעת. הולכים על שבילי ג'יפים נוחים ורחבים, כשמסביב הכל ירוק ופורח והמוני מטיילים גודשים את המסלול.

תמונה 16 לארה

במהלך כל הדרך ראינו מולנו את רכס הרי מירון המרשימים, (פסגת הר מירון היא השנייה בגובהה בישראל, 1204 מ') המשכנו לעלות בתוך חורשת אלונים עד שהגענו לבית-ספר שדה הר מירון. משם מתחיל "שביל הפסגה" שמוביל היישר אל הנקודה הגבוהה ביותר. למזלנו הספקנו לעלות עוד בשעות האור וזכינו לראות את הנוף המרשים שנפרש לכל הכיוונים, ממערב: מפרץ חיפה, ממזרח: הכינרת, עמק החולה, רמת הגולן והחרמון, מצפון: ישובי הגליל העליון.

נחל צבעון, תחילת עליה מתונה אל הר מירון.

32 שירן

אין ספק שהנקודה הזו, שבה רואים את ישראל לכל רוחבה, חוויתית ביותר.

39 שירן

יום 2

על פי המתווה "הרגיל" של שביל ישראל, (כפי שמצויין במדריך של צבי גילת) המסלול הבא הוא מחניון הפסגה עד לנחל מירון. אנחנו החלטנו להמשיך קצת הלאה ולעצור ללינה במעיין "עין כובס" שנמצא חצי ק"מ מזרחית לנחל עמוד, העליה אליו מסומנת בשביל כחול במפה וגם בשטח.

מעיין "עין כובס".

"הוטה" - בור, שכמותו ישנם עוד רבים באזור, כולם בעומקים של עד 150 מ'.

בהמשך המסלול, מצפון לשביל, מסתמן לו גוש סלע ענק שמיתמר לגובה רב, הסלע הזה מכונה "כסא אליהו" מתוך אמונה שביום מן הימים יגיע אליהו הנביא לכאן.

הירידה לנחל מירון.

בסוף היום השני עלינו מנחל עמוד לכיוון עין-כובס, שם חנינו.

תצפית על צפת ממעיין עין-כובס שממש צמוד אליה.

יום 3 - נחל עמוד

נחל עמוד. ההליכה בנחל מלווה בהרבה עליות והליכה לאורך הגדות. אנחנו הלכנו שם ביום שרבי וחם במיוחד, אבל הרגשנו את זה כמעט, משום שרוב ההליכה היא בצל הצמחיה.

ארוחת צהריים מאוד בסיסית בסוף נחל עמוד עליון, על-יד כביש 85.

הסיפון של המוביל הארצי: המים חוצים את נחל עמוד ועולים אל הגדה המערבית שלו. תארו לכם כמה מוזר זה לראות מדרגות חצובות בסלע משני צידי הנחל, ושפני סלע מתרוצצים עליהן.

מעט אחרי הסיפון, הגענו אל העמוד של נחל עמוד, על שמו הוא קרוי. מדובר בסלע גיר זקוף שהתנתק מההר שלצידו עקב תהליך הסחיפה והבליה.

העמוד נמצא 300 מ' צפונית לכביש שמוביל מהכינרת לקיבוץ חוקוק, שם סיימנו את הטיול.

לינקים

טיול מצולם בבת ים האחרת

המלצה לטיול: השביל התלוי בנחל בניאס

טיול אופניים: מסלולים מפורטים+מפות בכל רחבי הארץ

גם אתם רוצים לפרסם את התמונות שלכם מהטיול אצלנו? שלחו לנו מייל tours@nana10.net.il