BETA

03.12.2018

11:54

ספיידרמן: ממד העכביש
ספיידרמן: ממד העכביש ,
צילום מסך - יוטיוב

היכונו: האם ספיידרמן החדש הוא סרט האנימציה הטוב אי פעם?

בתי הקולנוע מציגים תחרות צפופה במיוחד במהלך חודש דצמבר ולקראת החגים - ובנוסף לאיש העכביש, יקפצו עלינו מהמסך גם מרי פופינס, באמבלבי ואקוומן

דצמבר הולך להיות חודש קולנועי צפוף במיוחד, עם שלל בלוקבאסטרים פוטנציאלים מבית היוצר של האולפנים הגדולים ויצירה אנושית אחת מופתית. שנתחיל?

 

חזרתו של פיטר ג׳קסון למרכז הבמה?

ערי טרף, 6.12

 

״ערי טרף״ (״Mortal Engines״ במקור) נראה מסוג ההסרטים שעשויים להפוך ללהיט ייחודי ובמקביל עלולים להסתיים ככישלון מוחלט, כשהוא ממוקם בעתיד פוסט-אפוקליפטי בו ערים נעות על גלגלים, וטורפות אחת את השניה.

 

 

את העיבוד הקולנועי הזה לרומן הסטימפאנקי מאותו השם ביים האמן הויזואלי, כריסטיאן ריברס, בן טיפוחיו במשך עשורים של פיטר ג׳קסון, האיש ואגדת ״שר הטבעות״. בין מפיקי הסרט נמצאים הצמד הניו זילנדי המלכותי, ג׳קסון עצמו ואישתו/הקולגה הקבועה, פראן וולש. השניים גם כתבו את התסריט יחד עם פיליפה בוינס, שותפתם התמידית לכתיבה. לאחר פקשוש ״ההוביט״, זו יכולה להיות חזרתו של ג׳קסון למרכז הבמה הבלוקבאסטרית - במקביל לצאת הסרט הדוקומנטרי המגה-מדובר שלו על מלחמת העולם הראשונה ״They Shall Not Grow Old״, שגם הוא יוצא החודש בעולם (בתקווה שיגיע אלינו).

 

 

״מסרטי האנימציה הטובים שנעשו אי פעם״

ספיידרמן: ממד העכביש, 13.12

 

במקביל להצלחה הבינלאומית המסחחרת ובלתי-צפויה של ״ונום״, סוני מביאים למסך הגדול זווית קולנועית נוספת של ספיידרמן - הפעם באנימציה. ״ממד העכביש״ בעל המראה הויזואלי העשיר מאחד בין כל הספיידרמנים מסיפורי הקומיקס האלטרנטיביים של מארוול, כולל כמובן את פיטר פרקר, הספיידרמן המקורי. 

 

הסרט נמצא בינתיים על 100% עגול באתר רוטן טומאטוז, עם אמירות כמו ״זהו אולי סרט הספיידרמן הכי טוב שראיתי״ ו״מסרטי האנימציה הטובים שנעשו אי פעם״, כך שנראה שסוני שוב בדרכם להוכיח שהם יודעים היטב מה לעשות עם הפרנצ׳ייז הענק הזה שבידיהם. 

 

 

קוארון בדרכו שוב לכבוש את האוסקר

רומא 13.12 בבתי הקולנוע, 14.12 בנטפליקס

 

אין שום דרך אחרת להגיד את זה: ״רומא״ של אלפונסו קוארון הוא יצירת מופת נשגבת, והסרט האנושי ביותר של השנה. היוצר המקסיקני המוערך חזר למקורותיו עם מארג זכרונות ילדות ממקסיקו סיטי בשנות ה-70, כשהוא מתמקד בסרטו בקלאו, העוזרת הצנועה וטובת הלב של המשפחה האמידה. 

 

 

קוארון צילם בעצמו את הסרט בשחור-לבן דיגיטלי - לדבריו השילוב המושלם בין זכרונות עבר לרלוונטיות עכשוית, ובנוסף גם ערך את הסרט יחד עם אדם גוך. ההפקה היתה עד כדי כך אישית, שמחלקת הארט השתמשה ברהיטים שהיו שייכים למשפחתו של קוארון במציאות. הערכים האישיים האלו מתגשמים בכל רגע מיניטורי ובכל רגע ענק-מהחיים בסרט, שהצפיה בו מלווה בכל רגש אנושי שאדם יכול לחוות בחייו. את ״רומא״, שזכה באריה הזהב בפסטיבל ונציה האחרון, וממשיך מאז לאסוף לו תארים, קוארון מנצח ביכולות בימוי שמעטים השתוו להן במהלך תולדות הקולנוע. 

 

 

הנני האהובה בעולם חוזרת למסך הגדול

מרי פופינס חוזרת, 20.12

 

הנני האייקונית של פ. ל. טרוורס חוזרת לחיינו, ואת גלגולה החדש מגלמת אמילי בלאנט הכשרונית. ״מרי פופינס חוזרת״ הוא המשך ישיר לקלאסיקת הפנטזיה המוסיקלית של דיסני בכיכובה של ג׳ולי אנדרוז האגדית, ומתרחש בלונדון של שנות ה-30, כעת כשילדי משפחת בנקס כבר מבוגרים. 

 

את הסרט ביים רוב מארשל, שביים את ״שיקאגו״ זוכה האוסקר, ולצידה של בלאנט, מככבים לין-מנואל מירנדה, האיש וההמילטון, ודיק ואן דייק, שחוזר מסרט המקור להופעת אורח. תגובות ראשוניות מהקרנות הסרט יוצרות רושם שהוא בדיוק מה שניתן לקוות שיהיה: מקסים, משמח ואופטימי, מערבב את הישן עם החדש היטב ושבלאנט עצמה פנטסטית בתפקיד.

 

 

הרובוטריקים משנים כיוון

באמבלבי, 20.12

 

עם השנים, סרטי ״רובוטריקים״ צברו לעצמם מצד אחד מיליארדים בקופות, ומהצד המקביל מוניטין מחריד, וכעת הם מגיעים עם סרט חדש ומיוחד, אולי כדי לנסות ולתקן את החלק השני. ״באמבלבי״ הוא פריקוול שהולך אחורה לשנת 1987, כשהרובוטריק האילם האהוב מתיידד עם צ׳ארלי הצעירה, המגולמת על-ידי היילי סטיינפלד מ״אומץ אמיתי״ של האחים כהן ו״פיץ׳ פרפקט״ השני והשלישי. 

 

הסיבה שאמורה לגרום לכם לתת צ׳אנס אמיתי לסרט הוא ללא ספק הבמאי שלו טראוויס נייט. נייט אמנם ביים עד כה סרט אחד בלבד, אך היה זה ״קובו: אגדה של סמוראי״ (״Kubo and the Two Strings״ במקור), מסרטי האנימציה הייחודיים והרגישים ביותר של השנים האחרונות, שאף היה מועמד לאוסקר (לרוע מזלו מול ״זוטרופוליס״). 

 

 

 

די.סי יצליחו סוף סוף להחזיר את אמון הקהל?

אקוומן, 27.12

 

שנה לאחר הכשלון הנחרץ של ״ליגת הצדק״, האחים וורנר ודיסי מנסים להשיב את אמון הצופים עם סרט הסולו הראשון בכיכובו של אקוומן, גיבור-העל המיועד להיות מלך אטלנטיס. הפופולאריות של ג׳ייסון מומואה הכריזמטי שמגלם את התפקיד (והמוכר גם עדיין כחאל דרוגו מ״משחקי הכס״) תורמת לא מעט להייפ החיובי סביב הסרט, שברובו מגיע דווקא מהבמאי שנבחר למשימה: ג׳יימס וואן. וואן מזוהה במיוחד עם ז׳אנר האימה, לאחר שיצר את סרטי ״המסור״ ו״לזמן את הרוע״ - שהפך לפרנצ׳ייז שהכניס לוורנר למעלה מ-1.5 מליארד דולר, ולכן אין זה מפתיע שהם בחרו בוואן כדי לעורר את המותג הקולנועי של דיסי שבבעלותם.

 

 

ביקורות ראשוניות בינתיים מתארות הרפתקאה קולנועית תת-ימית מרהיבה ואפית, ומשבחות את ניקול קידמן, שמגלמת את אטלנטה, מלכת אטלנטיס ואמו של אקוומן. למרות זאת, התחזיות להכנסות האמריקאיות של ״אקוומן״ בסופ״ש הפתיחה שלו מדברות כרגע על 65 מליון דולר. זהו המספר הנמוך ביותר שסרטי דיסי ראו עד כה, אך במסגרת תחרות אינטנסיבית יותר מאשר התחרויות שקודמיו זכו להן, כשהסרט יוצא בתקופת חג המולד העמוסה באולמות הקולנוע.