BETA

28.11.2018

12:07

הכירו את האיש שנלחם ב-BDS ומביא את ה-DJ's הגדולים לישראל

אבי טומס, צעיר ישראלי ממיאמי, מביא גישה חדשה למה צריך לעשות עם אמנים שמהססים להגיע לישראל. בראיון בלעדי הוא מספר: "אנחנו בקרב תמידי על התדמית שלנו" • נכנס לקצב

לצערנו בשנים האחרונות הכוח שלBDS  גדל וכך גם היכולת שלו להשפיע על התרבות בישראל גדל. רק ב-2018 ראינו את לנה דל ריי מבטלת הופעה, מה שהוביל למספר ביטולים של אמנים שהיו אמורים להופיע בפסטיבל מטאור. בנוסף לכך, האשטאג #DJFORPALESTINE צבר פופולריות ושמות גדולים בטכנו, הסצנה המרכזית בחיי הלילה בתל-אביב, הכריזו כי לא יגיעו לישראל.

 

למרות כל הלחץ על אמנים שמגיעים לכאן יש סצנה אחת שעד היום לא הושפעה מה-BDS – סצנת ה-EDM, שמביאה מדי שנה לישראל עשרות אמנים מהמובילים בעולם.

 

יש לכך סיבות רבות, חלק קשורות לכך שסצנת ה-EDM חרתה על דגלה לפעול למען שוויון ואיחוד ויש כמובן את הסיבות הכלכליות אבל לסצנת ה-EDM המקומית יש משהו שאין לסצנות אחרות כאן – הסברה.

 

 

הכירו את אבי טומס, שותף בחברת AAA Entertainment, מחברות ההפקה הגדולות בתחום ה-EDM בישראל שאחראית להגעתם של קייגו, אלוק, קון ועוד רבים וטובים.

 

אבי וארמין
 

אבי וארמין (צילום: יח"צ )

 

 

התפקיד של אבי, שחי במיאמי, הוא ללוות את האמנים שצפויים להגיע לכאן משלב הצעת החוזה, דרך הביקור בישראל ועד שהם עולים על המטוס להמשך הטור.

 

"כשהגעתי למיאמי התחלתי ללכת למסיבות בקצב גבוה. יש כאן מסיבות ובפסטיבלים על בסיס שבועי. לפני שנתיים פגשתי את המנג'ר של קייגו במשחק כדורסל. בחור מאוד נחמד שהזמין אותי לארוחת ערב. סיפרתי לו שאני חושב שיש מה לשפר לדעתי בסצנה בישראל ושאני רוצה ולהרים את הרמה והוא המליץ לי לעשות את זה", סיפר אבי כנשאל איך הכל התחיל "במקביל לעבודה שלי פה התחלתי לדבר עם אנשים בארץ וחשבתי מה אפשר לעשות. ידעתי שמיאמי כיעד אטרקטיבי לחופשות ולהגעת אמנים הוא בסיס טוב לתקשורת עם האמנים".

 

מה הפחד הכי גדול שיש לאמנים שרוצים להגיע לכאן?

"בעבר זה היה פחד ביטחוני אבל מהר מאוד רוב האמנים הבינו שאין ממה לפחד אז היום הפחד הוא בעיקר תדמיתי. המטרה  היא לגרום לאמנים ולסוכנים להבין שכשהם מקבלים הצעה מישראל השיקול לא צריך להיות ביטחוני ו/או תדמיתי".

 

ואיך עושים את זה?

"קודם כל המון אמנים עוקבים אחרי באינסטגרם ושם אני פעיל מאוד ומשתדל לעדכן מה קורה כאן אצלנו וגם מה קורה בעזה. אני גם מכין אותם לזה שהם יקבלו תגובות קשות כשיעלו תמונות מכאן. לאלוק למשל זה היה קשה מאוד, אבל אחרי שהוא היה פה הוא הבין שלא הכל שחור כמו שמספרים להם".
 

 

כמה חשוב לך שאמנים יעלו תמונות מכאן?

"זה חשוב לי מאוד ואני מבקש מאמנים לעשות את זה. אנחנו בקרב תמידי על התדמית שלנו וחשוב מאוד שאמנים שנהנים פה ישדרו את זה החוצה. חבל לי שמפיקים אחרים שמביאים אמנים לא משקיעים בזה. קחו דוגמא את מרטין גריקס , יש לו 16 מיליון עוקבים באינסטגרם והוא לא העלה תמונות מהביקור שלו בארץ".

 

אתה חושב אמנים שמגיעים לפה משנים את דעתם על ישראל?

"ברור. כל האמנים והסוכנים שהבאתי פשוט לא האמינו למה שראו. יש המון סוכנים שאחרי שהביאו לישראל אמן אחד ואז הציעו לנו עוד אמנים ויש גם לא מעט אמנים שחזרו לכאן לחופשה ללא אירוע. קחו את נייטמר למשל, כשהוא עמד ליד כנסיית הקבר היה לו עור ברווז והוא גם העלה סרטון על החוויה שלו בישראל".

 

 

 

ספר לנו קצת על מה בעצם אתה עושה עם אמנים שאתם מביאים לפה, יש לך מסלול קבוע?

"הדבר היחיד שקבוע חוץ מתל-אביב בה האמנים לנים הוא טיול לירושלים. אני תמיד לוקח אותם ברכב פרטי ובדרך מסביר להם על ההיסטוריה של העיר. את הטיול  אני מתחיל בנקודת תצפית בארמון הנציב ומסביר להם על השטחים השונים שרואים – אלה ששייכים לנו, אלה ששייכים לרשות הפלסטינית, מזרח ירושלים וכו'. אני לא לוקח צד של ימין או שמאל בסיפור ומשתדל להעביר להם את המציאות כמו שהיא".

 

אתם מתמקדים בעיקר באמנים טיפה פחות מוכרים לקהל הרחב. למה לא ללכת על שמות ענק כמו הארדוול או הארמין ואן ביורן?

"קודם כל אנחנו כן מנסים להביא DJ's מהטופ העולמי אבל להביא את ארמין כל שנה שוב לגני התערוכה זה לא משהו שמעניין אותנו. כשהוא ירצה משהו אחר, נביא אותו. המטרה היא לקחת את הסצנה מהמקום שלה היום צעד קדימה ואת זה עושים כשמביאים המון אמנים שמופיעים גם במקומות קטנים יותר מול כמה מאות או אלף איש. זה לא רק אנחנו, זה גם הפקות אמיצות כמו בייס.קאמפ ו-"Life Is Hardstyle". בעיניי ככה בונים סצנה".

 

האם קיבלת איזשהי תמיכה מהמדינה בשלב מסוים?

"בזמנו קייגו קיבל המון אש מה-BDS על זה שהכניס את ישראל לטור שלו. הייתי בקשר עם שגרירות נורבגיה שעזרה בפרסום חיובי שם וגם קישרה אותנו למשרד התיירות שהבטיחו לנו סכום כסף מסוים, נתנו לנו רכב ודאגו לנו למדריך מצוין. מעבר לזה קיבלתי עזרה גם מבעלי ארקיע שדאג לקייגו לסיור מוסק בישראל. בסופו של דבר הסוכן של קייגו לא הסכים לשחרר תמונות שלו מישראל כדי שמשרד התיירות לא ישתמש בזה למטרות פוליטיות וכתוצאה מזה לא קיבלנו את הכסף ממשרד התיירות".

 

 

 אבי וקייגו
 

אבי וקייגו (צילום: יח"צ )

 

 

 

הפקות צריכות לקחת את האמנים שבאים לטיול בישראל ולתת להם לראות תמונה קצת יותר מלאה כדי שיראו את הארץ ויבינו בעצמם מה קורה כאן

ניסיתם לפנות לגורמים פוליטיים נוספים?

"קיבלתי הצעות מארגונים פוליטיים כאלה ואחרים לעזרה כלכלית אבל החלטתי לוותר. אני מנסה להסביר כל הזמן לאמנים שלא צריך לערבב בין פוליטיקה למוזיקה אז אין שום סיבה שאני אעשה את זה. שיגבשו את הדעה שלהם על ישראל לפי הביקור שלהם פה".

 

בתחום ההסברה אתה חושב שישראל יכולה לעשות יותר בכל מה שקשור לעולם התרבות?

"ברור יכולים לעשות יותר וחבל שלא עושים את זה. אני חושב שעם גישה נכונה וכינון יחסים עם אמנים וסוכנים אפשר לשנות את כל התמונה. הפקות צריכות לקחת את האמנים שבאים לטיול בישראל ולתת להם לראות תמונה קצת יותר מלאה כדי שיראו את הארץ ויבינו בעצמם מה קורה כאן. אני תמיד אומר לאמנים שמהססים: למה להעניש את הקהל הישראלי על משהו שהוא לא בשליטתם? יש בישראל בעיות אבל בסופו של דבר הקהל הישראלי כמו קהל אחר רוצה ליהנות מהופעות ולא צריך להעניש אותו בגלל החלטות של הממשלה".

 

מה מצפה לנו בשנה הבאה?

"אנחנו נמשיך להביא אמנים חדשים מסצנות מתפתחות כמו בייס והארדסטייל. יש לנו כמה שמות מהטופ העולמי שצפויים להגיע לכאן ב-2019, רובם לקראת הקיץ. בנוסף, אנחנו מתכננים להתרחב לעולמות נוספים כמו רגאטון והיפ-הופ".

 

טימי טראמפט, מתן מויני ויצ'י ואבי
 

טימי טראמפט, מתן מויני ויצ'י ואבי (צילום: יח"צ)

 

 

לסיום, אתה יכול כמו הרבה מפיקים להגדיל את הרווח שלך בכך שתביא את האמנים להופעה בלבד, למה לא לעשות את זה?

"נכון שהעבודה היא עסק לכל דבר אבל בסופו של דבר בחרתי בזה כי מוזיקה וארץ ישראל הן התשוקות שלי. היו הרבה פעמים ששמתי יותר כסף באירוע ובקהל והרווחתי פחות ממה שיכלתי רק כדי שהאירוע יהיה מוצלח. כמו שאמרת הרבה מפיקים לצערי חושבים אך ורק על הכיס שלהם, אנחנו מנסים לשנות את זה".

 

אבי ואלוק
 

אבי ואלוק (צילום: יח"צ )