BETA

11.09.2018

13:04

מרטין גריקס בישראל: אחת מההפקות הטובות ביותר שנראו כאן השנה

ביקורו הראשון של מי שמכונה בתור הדיג'יי הטוב ביותר בעולם הוכתר כהצלחה מסחררת בעיקר בשל הופעת בכורה משובחת, הפקה מקצועית ובמה מיוחדת במינה. בר מנור, ביקורת הופעה

שבע שנים. זו התקופה שלקחה למרטין גריקס, הדיג'יי הטוב ביותר בעולם כיום, להגיע מהרגע בו גילה טייסטו את ההבטחה הבאה של עולם המוזיקה האלקטרונית, ועד לרגע בו היא תרד בתשואות אדירות מהבמה התל אביבית- אבל לרגע הקסום הזה עוד נחזור בהמשך. בינתיים, נתחיל מההתחלה: המתנתם הארוכה של אלפי ישראלים נקטעה הלילה (ב') כאשר חזו בכוכב הכי נוצץ בתעשיית המוזיקה האלקטרונית מגיח בעוצמתיות לבמת "הפלוס" המפורסמת של ההולנדי, שמוקמה בלב ליבו של פארק הירקון בתל אביב, הפקת "בלוסטון גרופ" ו"סאס הפקות".

 גריקס
 

גריקס (סיוון פרג' )

את הבמה המדוברת, חנכו שלושה דיג'יים ישראלים: תומר מייזנר, יובל זך ודור דקל, שהכינו את הקרקע לקראת עלייתו של ג'סטין מיילו, הכישרון הצעיר מבית "STMPD"- הלייבל המשגשג של מרטין. מיילו הצעיר, שהצטרף בהפתעה לליין אפ לפני כשבועיים, סיפק סט פתיחה מוצלח למדי. באמצעות סט שאיחד בתוכו מספר עבודות אישיות של המפיק וטראקים נוספים בסגנון אלקטרו האוס, שהתקבלו בברכה על ידי הקהל הישראלי, מילו הפך משם יחסית אנונימי בליין אפ לתוספת מעניינת וצבעונית על הבמה.

 

מיד אחריו, בעמידה מדהימה בלוח הזמנים, עלה הכוכב השני לו ציפה הקהל הערב- ג'ונאס בלו. המפיק הבריטי, שנחשב למכונת להיטים משומנת, סיפק באופן מפתיע הופעה שנויה במחלוקת. 45 הדקות הראשונות של הסט נראו כמו ניסיון לא מוצלח במיוחד להתחבר לקהל הבית ורגעי השיא הגיעו בעיקר כשנוגנו להיטי הענק של היוצר, שהגיחו בין השירים והעירו את הקהל המנומנם. בחצי השני של הסט, בלו הצליח לשנות כמעט לגמרי את התמונה, כשניגן כמה מהיצירות האישיות שלו במגוון גרסאות חדשניות. את מה שנותר ממנו, תיבל במעט האוס בריזלאי ואלקטרו האוס קלאסי- שילובם הצליח להפוך את גורלו המר של הסט העגום לאחד שעמד במשימה, אך לצערנו לא כיכב.

 ג'ונאס בלו
 

ג'ונאס בלו (סיוון פרג' )

כשהיה זה תורו של מרטין גריקס לכבוש את הבמה, גולת הכותרת של האירוע הצליחה להפתיע אפילו אותנו. בהופעה שארכה שעה וחצי אך הרגישה כמו חצי שעה, פצצת האנרגיה מהולנד פתחה בעוצמתיות ורק הגבירה את הקצב. במתו של הדיג'יי הכי טוב בעולם הופעלה במלוא כוחה וסיפקה תפאורה מושלמת לסט שנבנה בדיוק רב.

 

הפירוטכניקה המדהימה הסתנכרנה עם התאורה המורכבת שכיסתה את הבמה דמוית הפלוס מהרצפה ועד לתקרה. השקעתם של אנשי ההפקה בפרטים הקטנים- החל מתזמונה של התאורה ועד לבחירת הצבעים שיקשטו את האקרנים, סיפקה מצע מצוין למרטין, שנדרש להתרכז אך ורק במה שהוא הכי טוב בו- להופיע. התוצאה? סט משובח שסיפק גם את מעריציו הגדולים ביותר של גריקס, שנהנו מהקלאסיקות הרבות ששובצו בו, וגם את הבליינים שבאו לקחת חלק במסיבה הכי מושקעת בתל אביב, שהיו נתח לא קטן מהקהל.

ומה באשר למיקום? פארק הירקון לא אירח מזה חודשים הופעת EDM, אך נדמה כי הוא למד רבות מקודמותיה. הכניסות תופעלו באופן שוטף, השילוט הברור שהוצב במתחם סייע לקהל בהגעה מהירה לבמה והחניון העצום שעומד לרשותו- הפכו אותו למיקום האולטימטיבי. המפסידים הגדולים ביותר של הערב היו ללא ספק אלו שרכשו כרטיס למתחם הדשא, שנהנו גם הם מהבמה המצוינת אך סבלו ממגרעתה היחידה, גודלה הממוצע לחלוטין.

 

לסיכום- שבע שנים. זו התקופה שלקחה למרטין גריקס, הדיג'יי הטוב ביותר בעולם כיום, להגיע מהרגע בו גילה טייסטו את ההבטחה הבאה של עולם המוזיקה האלקטרונית, ועד לרגע בו היא תרד בתשואות אדירות מהבמה התל אביבית, ואני יכול להבטיח לכם שהקהל שנכח היום בהופעה מוכן להמתין גם שבע שנים נוספות עבור שחזור מדויק.

 גריקס
 

גריקס (סיוון פרג' )