BETA
 מואנה
מואנה
,יוטיוב

מהם הסרטים הכי נרכשים בצפיה הביתית לשנת 2017?

הנסיכה הפולינזית מביסה את וונדרוומן שלנו בצפייה ביתית, מותחן פשע בכיכובו של בן אפלק מפתיע בגדול ו"טרולים" ו-"לשיר ראש בראש. חדשות הקולנוע

מואנה מביסה את וונדר וומן


השבוע הגיעו המספרים הרשמיים של הסרטים הכי נרכשים בצפיה הביתית לשנת 2017 - ואין לזלזל בחשיבות ההכנסות הביתיות לאולפנים. עם המספרים, הגיעו כמה הפתעות מסקרנות, כולל נצחון על הנסיכה האמאזונית הותיקה בידיה של הנסיכה הפולינזית החדשה.


שלטון דיסני


״מואנה״ הגיעה לטופ הטבלאות, מה שלא צריך להגיע כהפתעה ענקית בתור סרט אנימציה מוסיקלית לכל המשפחה של דיסני, שהכניס קרוב ל-650 מליון דולר בתקופתו על המסך הגדול. ״מואנה״ היה הסרט הכי נמכר בבלו ריי וב-DVD - הגיוני במיוחד מאחר ומדובר בסוג הסרטים, בדומה ל״לשבור את הקרח״ (הידוע עבור כולנו כ״פרוזן״), שמליוני ילדות ובהחלט גם ילדים ובהחלט גם מבוגרים ברחבי העולם צופים בהם בלופים מתמשכים, ולכן לא משתלם לשכור אותם לצפיה חד פעמית בלבד.

 

 

אחרי ״מואנה״, מככבים ברשימת הנרכשים בסדר יורד שוברי הקופות ״רוג אחת: סיפור של מלחמת הכוכבים״, ״וונדר וומן״ של גל גדות, ״היפה והחיה״ של אמה ווטסון, ו״שומרי הגלקסיה: חלק 2״. זה אומר שדיסני מחזיקים בארבעה סרטים מתוך הטופ 5 הכי נקנים, כמו גם בשניים היחידים ברשימה שחצו את קו המליארד דולר היוקרתי. צמד הסרטים המיליארדרים הם ״רוג אחת״, שהוסיף לקאנון הקלאסיקה האהובה סצנה חדשה ומופלאה (בכיכובו של וויידר), וריבוט הלייב אקשן ל״היפה והחיה״, שהוסיף לקאנון הקלאסיקה האהובה שיר חדש ומופלא (בכיכובו של החיה). זה גם אומר ששניים מתוך חמשת הסרטים האלו הם סרטי גיבורי-על מבוססי-קומיקס, למי שתהה האם הז׳אנר כבר נמצא בתהליכי דעיכה או איבוד עניין ציבורי.


סרט להשכיר


דווקא במסגרת ההשכרות הביתיות המספרים הופכים להיות מעניינים יותר (מיד תבינו את ה-pun): ״רואה החשבון״, מותחן הפשע בכיכובם של בן אפלק ואנה קנדריק, הוא זה שבאופן בלתי צפוי תפס את המקום הראשון כסרט שהושכר הכי הרבה. הסרט הכניס 155 מליון דולר בבתי הקולנוע, מספר שלא מתקרב לשאר חבריו היוקרתיים לרשימות הביתיות, אבל מספר שעדיין נחשב להצלחה במסגרת הז׳אנר. ״רואה החשבון״ עשוי מצויין ומתפקד במדויק כבידור קולנועי ביתי כיפי (וחד פעמי, לכן הוא מככב בהשכרות וממש לא במכירות), וכנראה הצלחתו זו על המסך הקטן דחפה עוד יותר את האחים וורנר להכריז שהסיקוול כבר בדרך.

 

 

אחרי ״רואה החשבון״ בטבלת השכרות הבלו ריי וה-DVD מככבים שוב ״מואנה״, ״היפה והחיה״ ו״וונדר וומן״, כשאת הטופ 5 האלו חותם סרט מעורר-פליאה משמעותית יותר: ״הנוסעים״. ההצלחה הביתית של סרט המד״ב המסורבל, שאפילו לא הצליח להשוות את תקציב הפקתו ושיווקו בקופות הקולנוע העולמיות, אולי מוכיחה שכוח הכוכבים ההוליוודים עוד קיים במידה מסויימת, אם כי בקטן: ג׳ניפר לורנס וכריס פראט (המוכר כסטאר לורד מ״שומרי הגלקסיה״ ואנדי מהסיטקום האייקוני ״מחלקת גנים ונוף״) הם שני כוכביו של ״הנוסעים״, כשהביקורות המאוד-שליליות שהסרט ספג אולי השפיעו על הקהל להעדר מבתי הקולנוע, אך כנראה הותירו צופים רבים מסוקרנים מספיק לגבי הכימיה של השחקנים הפופולאריים.


בנוסף ל״הנוסעים״ השנוי במחלוקת, סרט מד״ב נוסף שהפגין נוכחות עוצמתית בהשכרות, אך באלו הדיגיטליות, הוא ״המפגש״ (באנגלית Arrival) המהפנט של דני ווילנוב בכיכובה של איימי אדאמס, שקיבל שמונה מועמדויות מוצדקות לאוסקר. 


שלטון המוסיקה


שני סרטי אנימציה מוסיקלים נוספים שהסעירו את הקהל הביתי הם ״טרולים״ הפנטסטי, מנצנץ ומומלץ לכל צופה של דרימוורקס ופוקס, בכיכובם של אנה קנדריק וג׳סטין טימברלייק, ו״לשיר״ הפחות מקסים מבית היוצר של אילומיניישן ויוניברסל, ובכיכובם של מתיו מקונוהיי וריס ווית׳רספון. 


בניגוד ל״מואנה״, בעלת הפסקול המקורי, האפי והייחודי שמשלב מלים משפות פולינזיות ובין כותביו נמצא לין-מנואל מירנדה - שתי האנימציות האחרונות התמקדו בעיבודים ללהיטי פופ קיימים, כשבמקרה של ״טרולים״ זה עבד נהדר. שני הסרטים גם שווקו באמצעות שיר נושא שנכתב במיוחד עבורם, כשבמקרה של ״טרולים״ זה עבד נהדר. "Faith" של ״לשיר״ זכה ל-17 מליון צפיות ביוטיוב, לעומת 804 מליון הצפיות שקיבל "Can't Stop the Feeling" של ״טרולים״:
 

 

כמעט כמו ״מואנה״, ״לשיר״ הכניס בקולנוע 634 מליון דולר, לצערי כמעט כפול מההכנסות של ״טרולים״. ״לשיר״ גם לא יצא בידיים מוסיקליות ריקות - כשזכה שאת שיר הנושא המרקיד שלו "Faith" ישיר סטיבי וונדר האגדי בעצמו, יחד עם אריאנה גרנדה: