BETA

07.04.2018

19:45

 הארדוול בישראל
הארדוול בישראל,
צילום: אוראל סברן

אבודים בחלל: הארדוול סיפק סט מדהים בערב בעייתי למדי

הפנומן ההולנדי נתן לקהל סט אדיר שהוכיח שהוא שייך לטופ העולמי, אך ארגון לוקה בחסר וליינאפ בעייתי פגעו באירוע • זוהר צלח, ביקורת הופעה

בשבוע שעבר אינפקטד מאשרום פתחו את חגיגות הפסח עם מופע בלתי נשכח, שהציב רף גבוה מאוד לרייבים וההופעות השונות של חג הפסח. אמש (שישי) הארדוול, אחד ממפיקי ה-EDM הגדולים בעולם, הגיע ללייב פארק בראשון לציון כדי לחגוג עם הקהל הישראלי.

 

את האירוע פתחRoc Dubloc  (איתי יצחקי), שסיפק סט פתיחה טוב שבהחלט הכניס את האנשים שכבר היו בפנים לאווירה הנכונה. אחריו עלו RIOT, הרכב הדאבסטפ הישראלי מלוס אנג'לס. בליינאפ הסט של RIOT היה אמור להיות שעה שלמה, אך בפועל הם עלו להרבה פחות מזה. המיקום של סט דאבסטפ בפתיחה הוא תמוה מעט, שכן מדובר בסגנון שמתאים יותר לאפטר פארטי- אבל לריוט זה לא ממש הפריע.

 

 RIOT
 

RIOT (צילום: אוראל סברן )

 

 

חלק גדול מהקהל לא זכה לראות את הופעות הפתיחה של הישראלים שכן היו עיכובים גדולים מאוד בכניסה, שאף נעצרה למספר דקות. חלק מהבליינים דיווחו על המתנה של 40 דקות עד לכניסה לאירוע. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה (מי שהיה באירוע של הארדוול שנה שעברה כנראה חווה תחושת דה ז'ה וו) והאשמות כרגיל מופנות מהמשטרה לאבטחה. הגיע הזמן שמישהו ייתן את הדין על ההתנהלות המביכה הזו בכניסה לאירועים. הקהל משלם מספיק כסף כדי שאם הוא ירצה, הוא יוכל ליהנות גם מהחימום.

 

אחרי ה-DJ's המקומיים הגיע תורו של Kill The Buzz לעלות על הבמה, ואיך נאמר זאת בעדינות, הוא באמת הרג את הבאז. זה לא שהסט של ההולנדי היה גרוע, הוא פשוט היה משעמם וגנרי לחלוטין. שום דבר מרענן, שום דבר מעניין ושום דבר שמצדיק במה כל-כך גדולה וספוט מרכזי בליינאפ.

 

אחד הדברים הבולטים באירוע היה הברים היחסית ריקים ועניין אותי לדעת למה. כשביררתי את המחירים לאלכוהול באירוע נדהמתי: 56 ₪ לכוס וודקה רדבול רגילה, 64 ₪ לוודקה רדבול כשרה לפסח (כי מסתבר שלהיות מסורתי זה עונש וצריך לשלם על כך). נכון, אלכוהול בישראל הוא דבר יקר, אבל לדרוש מחירים כאלה בבר זו כבר חזירות והדרך היחידה להילחם בכך היא בדיוק מה שרוב הקהל עשה אתמול – לא לקנות אלכוהול במחירים האלה. 

 

 הארדוול בישראל
 

הארדוול בישראל (צילום: אוראל סברן )

 

 

בסביבות 1:30 הגיע תורו של הארדוול, שעלה לבמה בטירוף ופתח את הסט בצורה מדהימה. הפנומן ההולנדי, שממוקם כיום במקום הרביעי ברשימת הטופ 100 של DJMAG, הוכיח שהוא שייך לטופ העולמי עם סט מצוין, שרובו היה מורכב מביג רום האוס.

 

חלק מהמעריצים הוותיקים של הארדוול התאכזבו מעט. הם ציפו לשמוע את הארדוול הקלאסי, יוצר הפרוגרסיב האוס, שהיה ממוקם אז במקום הראשון ברשימה של DJMAG. אבל ב-2018 הארדוול נמצא במקום אחר לחלוטין- הוא יותר מכוון לבמות של פסטיבלים ולבאנגרים מאשר לטראקים מלודיים מורכבים וגם את זה הוא עושה בצורה מצוינת.

 

הארדוול בישראל
 

הארדוול בישראל(צילום: אוראל סברן )

 

 

חלקו האחרון של הסט, שהיה מורכב בעיקר מהארדסטייל (ומשום מה בלי הטראק המוצלח ביותר של הארדוול בז'אנר – "Make The World Ours"), הוא דוגמא מעולה להתפתחות של הארדוול כיוצר שאוהב לחקור ז'אנרים. הסט המעולה שסיפק הוא הוכחה לכך שמדובר באחד המפיקים הכי מוכשרים בעולם ה-EDM, כזה שיכול ליצור בסגנונות שונים ולעשות את זה על הצד הטוב ביותר.  

 

את האירוע סגרו ה-WARRIORS (סקאזי ומר. בלאק) ו-Rising Dust.

 

 WARRIORS
 

WARRIORS (צילום: עומרי סילבר )

 

 

בשורה התחתונה, המופע של הארדוול בישראל ייזכר בעיקר בזכות הסט הנהדר של הכוכב ההולנדי, שהשכיח מעט את הבעיות האחרות של הערב. ארגון קצת יותר נכון וליינאפ קצת יותר נכון היו הופכים את הערב כולו למהנה יותר.

 

 הארדוול בישראל
 

הארדוול בישראל (צילום: אוראל סברן )